Levering

Frakt & Levering

Leveringstiden baseres på artiklene i handlekurven, postnummeret ditt, lagerbeholdning, eventuelle helligdager og tidspunkt du gjør bestillingen din. Det beregnes 2-7 leveringsdager.

Så fort varen(e) har forlatt vårt lager overgår leveringsansvaret til Bring/ Posten som leverer din ordre innenfor gitt tid. Lille Sjefen kan ikke gi noen form for leveringsgaranti for varer som ikke finnes på lager ved bestillingstidspunkt eller for varer som har forlatt vårt lager. Det betyr at den totale leveringstiden før varen kommer frem til deg kan bli lengre enn hva som angis som normalt dersom transportøren selv forårsaker en forsinkelse.

Vi sender direkte fra vår butikk i Kongsvinger. 

Vår butikk befinner seg i Kongsvinger og varene sendes direkte fra butikken vår. Din bestilling vil alltid forsøkes å bli sendt i en forsending, men det kan forekomme flere pakker dersom bestillingen din inneholder flere varer eller om du etterbestiller noe. For å holde prisene så lave som mulig tilbys ikke sporing av pakkene. 

Din bestilling vil bli behandlet sporadisk iløpet av arbeidsdagen.  Det er de samme varene som selges i vår stasjonærebutikk i Kongsvinger og tilbys nasjonalt via vår nettbutikk.   Nettbutikken vil bli oppdatert annenhverdag med utgåtte produkter, produkter solgt i butikken i Kongsvinger slik at det kan forekomme enkelte episoder hvor varen kan bli vist tilgjengelig i en størrelse, farge, men kan ha allerede blitt solgt i butikken.  Kjøreren vil isåfall bli kontaktet på telefon nummer oppgitt i bestillingsorderen slik at kjøper kan få beløpet tilbakebetalt, få rabatert annet produkt evt velge et annet produkt til tilsvarende pris

Leveringsmåte

Levering av bestilte varer skjer via Bring eller Posten. Hvilke leveringsalternativ som tilbys er basert på din adresse og bestilling i kassen.

Levering hjem i postkassen

Ved forsendelser av produkter som veier under 2 kg, leveres varebrevet hjem til postkassen din. Hvis forsendelsen er for stor for postkassen, kan du som kunde velge om pakken skal leveres på døren eller til nærmeste Post i butikk-utleveringssted. Merk: Leveringsansvaret opphører når forsendelsen leveres i postkasse eller på døren. Hvis du ikke godkjenner at forsendelsen kan legges utenfor døren din, leveres den til nærmeste Post i butikk utleveringssted, og en hentelapp legges i postkassen din.

 

Postpakke

Forsendelsen ankommer ditt nærmeste Post hentested, f.eks. en lokal matforretning. Du vil motta en SMS med informasjon om hvor du kan hente pakken din. Om pakken ikke hentes innen 7 dager, sendes den i retur.

Lille Sjefen tilbyr fraktfri levering ved kjøp av varer for 1000 kr eller mer. Lille SJefen bruker da leveringsalternativet i Postkasse eller Postpakke, med levering til din Posten utleveringssted.

 

Bestillinger som overstiger 30 kg vil blir send i flere postpakke forsendinger. Kjør må betale for fraktkostnadene.

Transportansvar

Dersom varen skades eller blir borte under transporten fra oss til deg, er det vi som er ansvarlige. Du vil ha mulighet for retur.  Se siden om retur.  Lille Sjefen er ikke ansvarlig ved retur av pakker til oss og evt skade på varer under retur frakten. Ved en eventuell retur til oss, er det du som kunde som er ansvarlig for at varen returneres korrekt i henhold til våre returvilkår.

Transportskader

Er produktet skadet ved leveringstilfellet bør dette meldes fra om så fort som mulig til Lille Sjefen.  Det er derfor viktig at du pakker opp og kontrollerer at produktet er feilfritt med en gang du mottar varen. Tenk på at du alltid bør spare emballasjen for at potensielt reklamasjonen skal kunne håndteres riktig.

Om du for eksempel får en pakke du ikke har bestilt skal vi kontaktes snarlig. Vi hjelper deg selvfølgelig med reklamasjoner og/eller retur.

Uavhentede bestillinger

Vi forbeholder oss retten til å debitere kostnadene for den håndteringen som oppstår når en pakke ikke blir hentet (returfrakt, ekspederingskostnad etc.). Derfor tar vi ut en avgift på 349kr dersom pakken ikke hentes ut. Forsendelsen som har blitt sendt til post utleveringsted ligger på posten i 7 dager før den returneres til oss. Observer derfor at dersom du angrer et kjøp og vil returnere varen må du først hente ut pakken og deretter returnere i henhold til beskrivelsen nedenfor. Pakker som ikke blir hentet ut regnes ikke innenfor angreretten.