Angrerett og garanti

Retur, angrerett & garanti

Hvis du ikke er fornøyd med kjøpet ditt, kan du enkelt sende den i retur til oss, og få pengene tilbake, minus returavgift. Du har angrerett i 14 dager, fra den dagen du mottar varen din. Vennligst kontakt snarlig på vårt telefonnummer som du finner under Kontakt Oss for å benytte seg av angreretten og returnere varen.

OBS: Om du har mottatt et skadet produkt, som du ikke har blitt informert om på forhånd skal du ikke sende det i retur. Kontakt oss for å gjøre en reklamasjon.

 

Slik gjør du en retur:

Kontakt oss. Legg varen du vil returnere/angre, tilbake i originalforpakningen. Sett inn utfylt angrerettskjema som du har fått sendt fra oss.  Forsegle pakken skikkelig. Fyll ut vår adresse.

Send pakken til oss via Posten. Post i Butikk. Ta vare på kvitteringen som returbevis.

Du får pengene tilbake senest 14 dager etter at vi har mottatt pakken. Ved retur er det du som kunde som betaler for sendingen til oss.  Det er du som kunde som har ansvaret for at dine returvarer kommer frem til oss. Noter derfor ned pakkens kolli-ID når du sender den fra ditt poststed, og be om kvittering.

 

Om du angrer kjøpet ditt og vil returnere hele ordren, skal du kontakte oss innen 14 dager etter at du har mottatt ordren, og informere om at du ønsker å angre kjøpet ditt. I slike tilfeller får du også tilbakebetalt fraktkostnaden du betalte ved kjøp. Om du ikke kontakter oss før det har gått 14 dager, vil angreretten og returrett opphøre. Returfraktkostnaden må alltid betales om du gjør en retur, dette gjelder også om du angrer kjøpet ditt. Om du har en ubetalt faktura for ordren din, er det viktig at du selv flytter frem forfallsdatoen. Det gjør du på Klarna.no, eller ved å ringe Klarna på 21 01 89 91.

 

Om varen din er skadet eller om du har andre spørsmål, kan du alltid kontakte oss via e-mail eller telefon.

Bytte et produkt

Om du vil bytte varen din til en annen størrelse, farge eller modell, skal du returnere varen i henhold til instruksjonene ovenfor. Når vi har håndtert returen din, får du pengene tilbake, minus returfrakt eller eventuelt varen i annen spesifikasjon.  Ved bytte til annen spesifikasjon må du også måtte påregne deg å betale for frakten av den nye varen.  Se ovenfor for returvilkår.

 

14 dagers angrerett

Når du handler hos Lille Sjefen, har du rett til å åpne og prøve varen din.  Imidlertid ber vi at alt av etiketter og klistrelapper beholdes på produktet dersom angrerett / retur skal benyttes. Angreretten gjelder imidlertid ikke for hygieneprodukter og undertøy. En avgift kan dras av fra din tilbakebetaling, dersom varen returneres i ødelagt tilstand eller tilstand som skulle tilsi bruk utover vanlig åpning og prøving. Les mer om dette nedenfor.

Dersom du angrer kjøpet ditt, kan du returnere varen og få pengene tilbake. I henhold til kjøpsloven, tilbyr Lille Sjefen angrerett i 14 dager. Angreretten gjelder fra og med den dagen du mottar pakken din.

Hygieneprodukter

Angreretten gjelder ikke produkter som ikke kan selges på nytt, på grunn av helse- eller hygienemessige årsaker. Dette omfatter for eksempel, undertøy, smukker, sokker osv. Angreretten gjelder heller ikke for produkter med begrenset holdbarhet.

Ved retur av pakket t-skjorter, bukser og badeklær, ber vi deg returnere varen i original forpakning og i uforandret tilstand. Dette vil si at varen skal være ubrukt, og at eventuelle merkelapper og forseglinger fremdeles skal sitte på. Ved skadet eller ødelagt originalforpakning, vil det forekomme en verdiminskning, som bedømmes fra sak til sak. Dersom returnert/ angret vare skulle tilsi bruk utover det overnevnte og behandling/ rengjøring avvikende fra plagg instruksjoner på instruksjonsetikett vil verdi av returnert vare ikke tilbakebetales.  

Produkter i ødelagt tilstand

Dersom varen er anvendt mer enn hva som kreves for å fastsette dens egenskaper og funksjoner, forbeholder vi oss retten til å gjøre et prisavdrag, motsvarende verditapet som har oppstått i sammenheng med håndteringen av varen. Verditapet bedømmes fra sak til sak. Varen må altså returneres i den tilstanden den var, da den ble mottatt. Dersom varen ikke returneres i en uforandret tilstand, må du umiddelbart kontakte kundeservice, som vurderer om en retur kan gjennomføres. Dersom varens originalemballasje mangler, vil det skje en verdiminskning, som bedømmes fra sak til sak.

Reklamasjon

2-5 års reklamasjonsrett jfr. Kjøpsloven. Om du vi gjøre en reklamasjon på varen din, kontakt oss. Du vil da bli bedt om å sende oss en beskrivelse av varens feil, med tydelige bildebevis, slik at vi kan hjelpe deg i prosessen.

 

Varegarantien dekker kun opprinnelige fabrikasjonsfeil, dvs. feil som fantes på varen ved levering. Fabrikasjonsfeil skal fremvises for, og konstateres av, Lille Sjefen. Avhengig av situasjonen, kan du bli tilbudt en gratis reparasjon, ny vare, eller avslag i originalprisen. Varegarantien gjelder ikke dersom vi ikke kan finne feilen på produktet, eller om du selv er den som har forårsaket skaden.

Fødselsgaranti

Lille Sjefen gir kunden fødselsgaranti på alle produkter. Garantien gjelder opptil 4 uker etter fødselsdatoen. Garantien innebærer at kunden har rett til å returnere produktene, dersom graviditeten eller fødselen ikke skulle gå bra. Ved bruk av fødselsgarantien, skal produktene være ubrukte, og kunden skal kunne fremvise legeerklæring. Produktene skal returneres i originalforpakning. Kunden betaler for retur kostnader.